Architectural discourse is exhibiting a renascent interest in deserts (most recently in Samia Henni's Deserts are not Empty) Parallel to this, Bogaczewicz's work displays the visual purity of these spaces. In these expansive landscapes marked by stark and dominant ocher-tones, any intrusion stands out conspicuously. This tension between these forms creates a compelling undercurrent in his work
تماشيا مع الاهتمام المتجدد في الحوار المعماري بموضوع الصحاري (مثلا: كتاب سامية هينّي "الصحاري ليست فارغة") فإن أعمال المصور بيتر بوغاتشفيتش تعرض النقاء البصري لهذه المساحات. ففي هذه المناظر الطبيعية الشاسعة التي تتميز بدرجات مغايرة مهيمنة، يشكل أي جسمًا غريباً تدخلاً واضحاً. و تخلق العلاقة بين هذه الأجسام والصحراء تبايناً بصرياً واضحاً في أعمال المصور.